GI - vecka 3 - dag 3

Som jag skrev igår har jag ju varit lite less på den mat som jag ätit mycket av. Jag bestämde mig därför för att hitta på lite nya grejer i veckan.

Igår gjorde jag fänkål med chevréost efter ett recept på Aftonbladet. Ja, jag vet inte vad jag ska säga. Det var ganska gott i början, men efter ett tag blev det som...lite för mycket. Osten luktade lite konstigt och fänkålen var skum. Jag fick trycka i mig det sista på tallriken, och det är väl inget jättehögt betyg direkt.

Idag till lunch gjorde jag en räksallad. Det ska man väl kunna lyckas med, men jag blev inte helt nöjd då äggen blev för löskokta och avokadon var övermogen. Blev lite äcklad av räkorna också. Dressingen till var ingen hit heller.

Men idag till middag blev det bra! Jag gjorde köttfärsfyllda paprikohalvor med ost och creme fraiche, med sallad och gurka till. Det var mättande och mycket gott! Så nu ska jag förhoppningsvis palla även denna veckas onsdagshäng. Tar dock med mig mörk choklad, som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Lena

Ser att du håller på med GI. Vill du ha bra tips på kost och träning i vardagen ska du titta in på www.kosttips.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback