GI - vecka 2 - dag 2

Nu har det alltså gått lite drygt en vecka sedan jag körde igång med GI:s rivstart. Jag känner mig mycket piggare än förra veckan och kan som inte klaga på någonting. I morse visade vågen en minskning på ytterligare 0,5 kilo, vilket innebär att jag har gått ner ett kilo sen i torsdag. Det var roligt att se.


Jag har ätit en massa gott de senaste dagarna. Igår gjorde jag hemmagjord coleslaw och köttfärsbiffar som blev supergoda. Jag är nöjd över min matlagningsprestation då det var lite väl komplicerat för min del. Idag ska jag göra kycklingfiléer med smaksatt creme fraiche och purjolök. Inte heller dumt.

Träningen har jag försökt att ta det lite lugnt med, då orken inte har varit på topp. Man ska helst undvika högintensiv träning i början, med tanke på att man har så lite kolhydrater till bränsle. Men jag har simmat lite och gått promenader, och nu ska jag iväg på Iksu och gå på crosstrainern.

Onsdagshäng hos Annika ikväll. Det får bli mörk choklad för min del.


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag bjuder även på ett alternativ med morrotsstavar och guaqamole till resterande sockerfika :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback