Jag är en chaffis

Ikväll har jag varit chaufför. Både svarttaxichaufför och fyllechaffis. På Åsgatan på väg till Lisa och Emil möte jag tre ungomar i 16-årsåldern som stod och frös med tummarna uppsträckta. Jag stannade bilen och de frågade om jag kunde skjutsa dem till Morö Backe. Efter förhandlingar gick jag med på att skjutsa dem för 40 kronor. De var väldigt tacksamma och jag kände mig väldigt snäll.

När vi såg film senare på kvällen ringde min lillebror John och frågade om jag kunde skjutsa honom och Emelie från Älvsbacka till stan. Han erbjöd mig 500 kronor, vilket inte var helt okej för mig. Jag skjutsade dem och fick en hundring, som kanske var en mer lämplig summa. Jag fick även en kram och fina ord.

Jag har alltså gått 140 kronor plus idag. Det var inte helt fel med tanke på att jag inte har så jättemycket pengar kvar den här månaden. Jag går på minus kan man säga.

Jag har i alla fall bestämt mig för att åka tillbaka till Umeå i morgon. Hoppas att inte mina Skellefteåvänner blir alltför besvikna. Har sagt att jag ska ha fest och jag tror att det blir en härlig blandning av människor. Känner mig peppad på det.


Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas att du får en kanonkväll, själv så är det party i repan (eller så inte..)
Sitter och tröstar mig med att jag ska ju festa i sinne nästa vecka :)

2007-10-20 @ 00:52:50
Postat av: Kajsa

Vad blir det för en härlig blandning tro? =)

2007-10-20 @ 09:22:51
Postat av: Anna

Fyyy va tråkigt!!! :´(

2007-10-20 @ 09:25:39
Postat av: Ida

Ah, så du kommer tillbaka! Skoj! Ska ni ut på stan ikväll eller?

Postat av: Elin

Ida: Är möjligt att det blir Corona eller NH kanske. Vi kan ju höras sen ikväll. Skulle va kul om ni ska ut och vi går på samma ställe!

2007-10-20 @ 11:02:59
URL: http://eliste.blogg.se
Postat av: Ida

Ja, vi får höras senare! Jag ska snart träffa Johanna och cykla till Frida :)

2007-10-20 @ 19:07:49
URL: http://ididoodi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback