Storsjöyran - del 1

I fredags 16.00 lämnade vi Skellefteå och satte fart mot Östersund. Sara erbjöd sig att köra sista biten, vilket jag och Malin tyckte var en bra idé. Vi började festa i bilen, och som ni kan se på bilden nedan hade Sara lite svårt för att hålla sig från att börja dricka också, trots att hon var chaffis.
Vi körde förbi skylten till världens coolaste by: Gäddede. Jag och Sara funderar på att någongång ringa till någon som bor där och fråga vad det gädde. Va gäddede?



Väl framme i Östersund spöregnade det. Vi var tvugna parkera bilen jättelångt från tältplatsen och det var inte så kul att kånka på alla grejer. Som tur var hade vi världens snällaste tältgrannar som hjälpte oss att sätta upp tältet och hämta våra tältmöbler i bilen. Hur schyst som helst (trots att de berättade för Ida sen att de mest hjälpt oss för att vi var söta). Hursomhelst spenderade vi nästan hela helgen med dem.


Senare på kvällen blev det bättre väder och jag och Sara hälsade på några av Dennis kompisar i deras tält. Sen kom Ida och Jens m.fl. förbi och festade hos oss.


Vid 00.30 ungefär kom jag och Sara på att vi skulle försöka ta oss in på området gratis, vilket vi gjorde. Vi hittade två killar som gladeligen gav oss sina armband i utbyte mot en puss eller två. Man måste utnyttja att man är tjej. Inne på området glömde vi bort att se The Hives men såg lite av Sahara Hotnights. Vi försökte sno en langos, men lyckades inte i år. Vi åkte samma karusell som förra året och även detta år fick Sara vara den som blir mosad av den andra. Sen gjorde vi lite andra galna saker.



På grund av att det regnat under kvällen blev skorna ganska leriga. Sara kom på den briljanta idén att vi skulle tvätta våra skor i älven (eller vad det nu är för nåt). Skorna blev renare men också dyngsura, vilket de även var när vi vaknade dagen efter. Jag hade bara tagit med mig ett par skor och var därför tvungen köpa nya på lördagen. Så vita som de är på bilden är de inte nu.


Storsjöyran - del 2 kommer snart!


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag hoppas inte att älven du syftar på är Storsjön :P
Jäkla kul att träffa dig lite igen btw!

Postat av: Malin Berglund

Hahaha... Ida, det är just det jag är rätt säker på att det är! :) Men som Elin fick veta i Bajamajakön: För att bli svenskalärare måste man ju vara väldigt smart!!...hahaha

2007-07-30 @ 20:00:59
URL: http://blogg.malinb.se
Postat av: Elin

Ojdå, haha! Jag har nog supit bort alldeles för många hjärnceller i helgen. =) Jättekul att träffa dig också, Ida!

2007-07-30 @ 23:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback