Helg?

Som vanligt när jag sitter och ska skriva hemtenta får jag ett stort behov av att göra någonting annat. Hittills har jag skrivit ungefär en halv mening och har redan alt-tabbat bort från Word. Nytt rekord. Är inte så peppad helt enkelt. Och när jag skrivit klar den här tentan är det två kvar att skriva...

Har bokat tid för permanent nu. Skulle egentligen vilja klippa en kortare page eller nåt sånt, men är inte redo för att klippa bort så mycket hår. Jag är feg. Så det får bli att permanenta sig, som jag gjort tre gånger innan och därför känner mig ganska orädd inför att göra. Har inte tänkt göra håret superduperlockigt utan vill som bara ha lite mer volym och roligare hår. Är som sagt väldigt less på håret just nu.

Pappa ringde idag och sa att han hade vunnit 2800 kr. Det var kul, men det hade gärna fått vara några nollor till. Jag har funderat på att det skulle vara bra att ha ett extrajobb och slippa leva på 7200 kr i månaden, men jag tror att jag är för lat för att orka jobba extra. Därför skulle det vara perfekt att vinna lite pengar, fast det är svårt när jag aldrig köper lotter. Kanske ska börja köpa en trisslott i månaden. Men chansen att vinna stort är ändå väldigt liten. Har hört att det är större trolighet att bli träffad av blixten än att vinna en miljon. Upplyftande.

Är iaf glad för att januari äntligen är över! Den månaden känns alltid längst av alla. Februari är kort och sedan börjar det snart vara vår. Jag har iaf varit snusfri i över en månad nu och tycker att jag är jätteduktig!

Nä, nu måste jag försöka avsluta den där meningen.

Nelly Furtado är fantastisk btw:

Flames to dust
Lovers to friends
Why do all good things come to an end?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad duktig du är som ändå suttit med hemtentan (jag ska imorn...? ) och även duktig av dej som varit snusfri en månad!! hoppas du får en forts trevlig helg!

Postat av: Ida

Håller med Johanna om att du är riktigt ambitiös som ens suttit med hemtentan samt att du hållit dig från snusen :)

2007-02-04 @ 00:13:56
URL: http://ididoodi.blogg.se
Postat av: Elin

Borde kanske tillägga att jag inte lyckades skriva mer än två meningar igår... Men nu jäklar!

2007-02-04 @ 11:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback