Suring

Det är slut surströmming i hela Norrland, fick mamma och Leif veta när de var på Konsum Erikslid och skulle handla för kvällen. Typiskt, sa de (som redan handlat ljusugnsbröd, tomater, lök och gräddfil) till butiksbiträdet. Chefen på Konsum hörde samtalet och erbjöd mamma och Leif sin personalburk, som alla anställda fått för att kunna spara ifall det skulle bli brist. Även butiksbiträdet kände att han skulle klara sig utan sin burk och gav bort sin också. Och tack vare dessa två vänliga själar får jag äta surströmming ikväll. Tack!

image605


Kommentarer
Postat av: joel

Grattis elin, hoppas du får en bra dag! kanske nått paket tom. Jag brukar äta surströming, med väldigt mycket tillbehör och lite fisk, brukar bli grymnt!!!!

2007-08-06 @ 15:53:04
Postat av: Anna

Det känns väldigt otypiskt dig att gilla suring, men det var tur för er att det fanns så snälla människor på konsum! Eventuellt att jag kanske dyker upp på onsdag, skulle vara trevligt. Jag börjar tre dagen efter så att på så sätt är det okej. Det är bara frågan om jag får någon hund-vakt...mamma har henne i dag och ska ha henne till helgen också så att jag tror inte att hon är så pepp. :/ Men jag ska höra runt lite få se, vore kul att få komma och gratta dig! Hoppas att du får en underbar födelsedagskväll i solen! Grattis ännu en gång!

2007-08-06 @ 17:54:51
Postat av: Elin

Jo, jag måste ju erkänna att jag gör som Joel: mycket tillbehör och lite fisk, så det är nog lite otypiskt mig att gilla suring! =) Hoppas att du fixar hundvakt så att du kan komma på onsdag, Anna!

2007-08-06 @ 22:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback