Storsjöyran - del 2

Här kommer fortsättningen.

På lördagen vaknade  vi som man alltid vaknar i tält: kvävandes. Solen låg på tältet och det fanns ingen luft. Vi tog en promenad till bilen och hämtade lite mer vatten och öl och sen somnade vi om en stund. Senare på dagen gick vi in till festivalområdet och köpte mat.
 Det stora orangea tältet bodde vi i!

Senare på eftermiddagen försökte vi sminka oss i tältet med Malins fickspegel. Hellre det än att stå i bajamajorna och göra det. Sen köpte vi ett par ICA-pizzor av Röda Korset. Och Sara klädde ut sig till taliban.


Vid 17-tiden var det bara att försöka börja hälla i sig öl igen. Vi hookade upp med våra tältgrannar och satt ute i solen och lyssnade på musik.


När jag och Malin skulle gå på toa (bajamaja) såg Malin en vit kofta som låg på golvet. Hon tog tag i den för att kolla hur den såg ut och upptäckte att den hade lite bruna fläckar på sig. Mysigt. Jag försökte att hålla mig från att kräkas under hela mitt toabesök, och lyckades med nöd och näppe.


Det fanns många original på plats under helgen och jag tror att de flesta av dem kom förbi vårt tält. Till exempel kaninkillen, Vegar med olika skor på fötterna, Hanna och Stefan-tjejen och killen som strippade för Sara.


Vid 20. 30 hade jag och Sara hällt i oss fem öl var och begav oss mot området för att se Mando Diao. Vi orkade inte tjafsa med armband, utan betalade in oss som vanligt folk. Dock låtsades jag känna ett par killar i bankomatkön så att vi inte behövde köa så länge för att ta ut pengar.


Mando Diao var grymma och Gustav var så het att jag och Sara blev kåta.


Efter Mando gick vi tillbaka till tältet och drack lite mer öl.


Vid tolvtiden bestämde vi oss för att gå in på området igen. Vi fixade ett armband till Malin och jag distraherade vakten när hon smet in. Sedan träffade vi den fräscha frisören, som inte var gay. Vi såg inga fler artister under kvällen utan satte oss i öltält och drack mer öl.


Vi la oss relativ tidigt på kvällen och vaknade av att det spöregnade på tältet dagen efter. Campingstädarna sa att vi var tvungna att packa ihop och medan vi gjorde det blev det mycket bättre väder. Vi packade alla grejer och gick in till stan och käkade pizza innan vi började bege oss hem igen.


Tack tjejer för en fantastiskt rolig helg!


Kommentarer
Postat av: Malin

Tack själv Elin, det var faktiskt riktigt kul! :) Känns som att jag hade roligare än jag fattade på plats när jag tittar på dina bilder...hahaha...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback