Jag ska bli potatisodlare

Idag köpte jag en blomma som jag har tänkt ha i mitt badrum. (Har förresten tänkt skriva ett inlägg om alla blommor jag skaffat den senaste tiden någongång, men det får vänta lite. Om ni kan vänta. För visst verkar det spännande?) Hursomhelst. När jag planterade om blomman upptäckte jag knölar på rötterna som jag misstänker är potatis. Se själva:

image794

Jag har alltså potatis i min krukväxt. Sjukt va? Men ganska smidigt. Nu slipper jag ju köpa potatis. Jag behöver bara kolla om min blomma producarat några knölar och sen är det bara att äta. Erkänn att ni är lite avis.

Kommentarer
Postat av: Malin Berglund

Hmm, kan inte "potatisen" vara löken som blomman växer ur? Eller växer de där ur lökar?

Postat av: Elin

Vet inte...och tror ju egentligen inte att det är riktig potatis, men det hade ju varit rätt ballt om det hade varit det!

2007-08-30 @ 16:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback