We´re going to Kalmar!

Sara har bjudit oss till Kalmar 17-20 maj och jag, Anna M och Linnéa har bestämt oss för att åka. Det ska tydligen pågå någon "kvastkamp" i Kalmar den helgen, och man måste vara med i ett lag för att få vara med på alla aktiviteter. Då Sara redan har ett lag har hon fixat så att vi kan vara med i ett lag med sex datakillar, som hon kallade dem. De ville gärna få tre norrlandstjejer i sitt lag och det tackar vi för! Nu håller vi iaf på kolla flyg ner till Stockholm och tåg eller buss därifrån till Kalmar. Ser ut som att det ska gå lösa. Det ska bli skitkul att få se hur Sara har det där nere och spendera en hel helg med diverse kvastkamper och festligheter (o ja!).

Praktiken har gått bra i veckan fast det är alltid väldigt mycket att göra. Tog en kortdag idag, men annars sitter vi på skolan ca 8-17 varje dag. Min handledare är borta imorgon så jag och Linda (min klasskompis som jag har praktik med) ska vikariera för henne på en svensk- och en engelsklektion. Svensklektionen skulle vi haft i vilket fall som helst, men engelsklektionen känns lite konstigare att hålla i. Jag menar, jag ska ju bli svensklärare. Jag kan väl ingen engelska. Eleverna ska iaf göra några övningar med oregelbundna verb, och det tror jag väl att jag ska klara. För visst heter det sing-sang-sung, cut-cut-cut och drink-drank-Elin en lördagkväll?

Box med Anna ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback