STU101

Nu är resan till Kalmar bokad! Den 17:e maj kl. 07.00 bär det av. Vi har bara bokat till Stockholm och vet inte riktigt hur vi ska ta oss till Kalmar därifrån. Vi har inte heller bokat hemresan, men vi hoppas på att få köra upp en bil till Annas pappas bilfirma. Hoppas att det löser sig. Annars får vi flyglifta eller nåt. Hursomhelst måste jag veeerkligen komma igång med c-uppsatsen nu är det är spikat att vi ska fara.... Drygt.

Ikväll har vi haft besök av mormor och morfar. De kom hem från Cypern förra veckan, där de varit sen nyår, så det var kul att träffa dem. Och jag plockade mormors ögonbryn som vanligt. Hon har fått mig att lova att jag ska fortsätta med det, även efter hon åkt in på hemmet och blivit gaggig. Hon är söt min mormor.

Har en lektion + en massa planering imorgon och sen är jag ledig fram till nästa onsdag. Vet inte vad jag ska göra med all denna lediga tid, men borde ju som sagt komma igång med uppsatsen....men vill göra nåt kul också! Känner mig lite lätt uttråkad.


Kommentarer
Postat av: Anna

Fan va ballt att mormor och morfar har varit på Cypern sen nyår, jag vill också leva som dom när jag blir gammal...eller äldre...dom är ju bara barna. :)

2007-04-26 @ 08:51:13
Postat av: Olov

Det blir fantastiskt skönt med "ledigheten", trots att det är saker man måste göra. Det är viktigt att utveckla immunitet mot saker som hopar sig över en, då kan man uppskatta helgen på ett riktigt sätt och skjuta upp allting med gott samvete. Jag tror jag är expert på just detta. Öl brukar hjälpa till i processen.

2007-04-26 @ 10:45:46
Postat av: nisseolle

Nu bakisbloggläser jag igen... och kommenterar här lite inlägg du gjort medan jag varit nykter:

Har också realismen och tyckte att jag hade få lektioner med mina fyra. Men då ska de även lära sig om naturalismen. En lektion är ju så kallat sjukt lite men du verkar ju vara lika välplanerad som jag så det gick nog bra.

Det går ju inte läsa texten "uatn porbelm". Enligt en undersökning av Lars Melin så tar det i genomsnitt 22 procent längre tid att läsa ett felstavat ord. Så tack så mycket för att du tog 22 procent extra av min livstid som jag aldrig får tillbaka.

Jag hade ju lyckats förtränga uppsatsen och nu läggs uppsatsångest ovanpå den vanliga bakisångesten. Men jag är glad för din skull att du ska åka till Kalmar... och det blir ju mer öl redan i morgon.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback