Herregud ändå

Alltså. Imorgon ska jag ha lektion med mina tvåor om realismen. Det är den enda lektionen de kommer att ha om realismen så den bör därför vara ganska omfattande. Problemet är att jag nu, 18.30 dagen innan, inte har läst på särskilt mycket om realismen. Jag vet inte hur jag ska lägga upp lektionen, hur jag ska introducera epoken, vilka texter eleverna ska läsa eller vilka övningar de ska göra. Imorgon ska jag dessutom ha lektion med treorna också, som ska förberedas inför det nationella provet som är på onsdag. Inte heller detta har jag förberett.

Så varför sitter jag och bloggar istället för att göra något nyttigt? Det måste antingen bero på att jag gillar ångestfylld stress eller att jag är lat. Och jag vet vilket av alternativen jag skulle lägga mina pengar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback