Sär skrivning

Igår hade jag min första lektion, av vad som förhoppningsvis blir många, om särskrivningar! Detta ämne ligger mig väldigt varmt om hjärtat, om ni inte visste det. Självklart handlade inte hela lektionen om särskrivning (tyvärr) men jag hann iaf visa lite roliga exempel och göra en övning med eleverna. Tror att de tyckte att det var lite kul iaf...de ville faktiskt se fler exempel, vilket ju var ett gott tecken. Sen får vi väl se om de kommer ihåg att skriva ihop orden i sina uppsatser, men jag har iaf varnat dem för att jag är allergisk mot särskrivningar.

Idag är jag ledig. Eller har rättare sagt avsatt tid för att jobba med min VFU-uppgift som jag ännu inte påbörjat. Ska försöka att skriva lite iaf... Egentligen skulle jag vilja fara och träna. Blev ingen box i onsdags för Anna var upptagen och jag var tvungen kommentera dispositioner. Nu på onsdag hoppas jag att det blir iaf!

Daniel är just nu i Umeå (Holmsund) och ska köpa en bandvagn. Jo, ni läste rätt. Jag är inte direkt nöjd. Vad ska man ha en ful gammal bandvagn till? Fattar inte riktigt det. Jag kan fatta att man vill ha en bil, en skoter eller en motorcykel. Men en bandvagn? Orange är den också. Huvva.


Nu har iaf både jag och Daniel gått ur svenska kyrkan och får inte gifta oss kyrkligt, om vi nånsin skulle komma på idén att gifta oss, vilket jag betvivlar. Hurra! =)

Hej hej!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Härligt att du drar ditt strå till stacken och arbetar för en bättre värld! Få saker kan irritera så mycket som särskrivning...

Postat av: Lisa

ja jädrans sär skrivning

2006-11-22 @ 21:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback